Internpodden

Maxad intern kommunikation för företag i framkant!

Som podcaster och producent sedan 2018, snart fyra sekel som artist/programledare, nästan 20 år som föreläsare och dryga seklet som coach med långt över 2 000 timmar coaching i ryggen, har jag funderat mycket över problematiken som många mellan- och storföretag brottas med gällande internkommunikationen.

Att nå ut med information, fånga upp medarbetarna, att inspirera, lyfta, personutveckla - inte bara kompetensutveckla.

Problemen med att hantera den galopperande psykiska ohälsan som många företag brottas med. Med människor som inte håller. Om vi-känslan som framförallt under pandemin har fått sig en rejäl törn.

 

Det jag kommit fram till och känner på djupet är att vi behöver vara nytänkande, för att kunna fånga upp och inspirera om. Inte bara ge våra redan stressade medarbetare en sak till att hantera och/eller utveckla. 

Det är dessutom ganska tydligt att det sättet de flesta arbetat med detta tidigare - inte längre fungerar, så vi behöver tänka om. Vi behöver tänka nytt.

 

Många har fastnat för formatet podcast, därför är det ett inbjudande och lockande sätt att kommunicera.

Att blanda företagsinformation med inspiration. Storytelling från både chefer och medarbetare. Externa gäster med spännande relevanta ämnen. Ett ypperligt sätt att fördjupa värdegrundsarbetet mm.

Det finns oändliga möjligheter att nå ut genom denna interplattform.

Dessa funderingar la grunden till mitt koncept INTERNPODDEN.

Ett nytt inspirerande sätt att arbeta med internkommunikationen på.